ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺪﻱ اﻟﺒﻠﺪ

صدى البلد
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمد صبري
AdvertisementS
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمــد صبـري
Advertisements

مش كل مطرب يعمل أغنية ناجحة يقل أدبه.. حلمي بكر يفتح النار على محمود العسيلى

الخميس 18/يوليه/2019 - 09:20 م
محمود العسيلي وحلمي
محمود العسيلي وحلمي بكر
Advertisements
أحمد البهى
كشف الموسيقار الكبير حلمى بكر عن رأيه في الفيديو المتداول للفنان محمود العسيلي ورده على احد معجبيه حين طلب منه التصوير معه، مؤكدًا ان ما حدث من المطرب "عيب " ، ولم يكن من المفترض ان يقول ما قاله من كلمات.

وتابع حلمي بكر فى تصريحات خاصة لـ صدى البلد ، قائلًا : " حتى وان طلب كل المتواجدين فى الحفل ان يقوموا بالتصوير مع محمود العسيلي فليفعل ذلك".

اضاف: "هو الواحد لما يعمل أغنية ناجحة يقل أدبه على الجمهور تانى يوم، في إشارة إلى محمود العسيلي

أقرا إيضاً حلمي بكر يقصف جبهة نقابة الموسيقيين بعد قرار منع التعامل مع حمو بيكا وحنجرة وكزبرة


كان الفنان محمود العسيلى أعلن اعتذاره رسميا على ما صدر منه فى أزمته الأخيرة مع أحد أفراد جمهوره الذى كان يرغب فى التقاط صورة معه أثناء حضور حفلا له.

وقال العسيلى عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعى انستجرام: "أي فنان عارف إنه من غير جمهوره ولا حاجة وصفر عالشمال، وإن من تواضع لله رفعه.. بعتذر بشدة لكل الناس اللي اتضايقت من الفيديو اللي انتشر وبعترف إني كنت غير موفق تمامًا في اختيار الألفاظ، لكن الصورة والله ناقصة وكان كل نيتي عدم تمييز حد عن حد أثناء الحفلة.. أنا آسف مرة تانية".

وتابع محمود العسيلى: "النقطة التانية إني حاولت أقول للشخص اللي بكلمه إن ماينفعش عشان الناس دي كلها لازم تتصور ٣ مرات برا المايك، ولكن هو كان لحوح جدا وكان مصمم وكان صوته عالي جدا وبيزعق وأنا مش عارف أغني، فللأسف قلتله كده بحسن نية وكل الكلام ده مش باين في الفيديو.. اعتذار".

وأضاف محمود العسيلى: "بعتذر لكل الناس اللي اتضايقت وأتمنى إني أكون عرفت أوضح الموقف".
Advertisements
AdvertisementS