الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمــد صبـري
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمــد صبـري

هنا الزاهد: حلوة الدنيا سكر كان حلما بالنسبة لي

صدى البلد

وجهت هنا الزاهد الشكر لفريق عمل مسلسل "حلوة الدنيا سكر"، وحرصت على توجيه رسالة للجمهور.

وكتبت هنا الزاهد عبر حسابها على "إنستجرام": ده كان حلم بنسبالي، اني أعمل مسلسل فيه كم الإحساس والشخصيات والحواديت دي.. تجربة كانت صعبة أوي وفي نفس الوقت ممتعة.. كل حدوتة كنا عايزين نوصل رسالة للناس في آخرها.. مش مجرد حواديت وشخصيات مختلفة، وأهم من ده كله ان مسلسل يكون مناسب لكل أفراد العيلة".

وتابعت:" شكرا للمنتج كريم ابو زكري على تعبك ومجهودك شكرا kmedia شكرا شركة سينرچي. شكرا المخرج خالد الحلفاوي إنك طلعتني بالشكل ده كان شرف ليا اني أول مسلسل ليا يبقى من إخراجك.. شكرا كل نجوم المسلسل اللي نوروني محمد كيلاني، محمود عبد المغني، سلطان، محمد شرنوبي، عمر الشناوي، أوتاكا، وأحمد حاتم.. يارب يكون المسلسل كان عند حسن ظنكم.. وإن شاء الله اللي جاي أحلى.

"حلوة الدنيا سكر" تدور أحداثه فى 40 حلقة ويعتمد على الحكايات المنفصلة المتصلة، كل حكاية من 5 حلقات تعرض على مدار الأسبوع.

وعرضت dmc على مدار الأسابيع الماضية حكايات "ساندى كراش" وشاركت هنا الزاهد البطولة محمد كيلانى، و"الجريمة لا تفيد" وشارك في بطولتها محمود عبد المغنى، والثالثة "المتخصصة" وقدم البطولة أمام هنا الزاهد الفنان الكوميدى أحمد سلطان، و"لا سحر ولا شعوذة" بمشاركة محمد كيلانى، و"9 خطوات لقلب الرجل" وشارك فيها محمد الشرنوبى، و"قولى لأحمد" وشارك فيها عمر الشناوى وهشام إسماعيل.