Advertisements
Advertisements

ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺪﻱ اﻟﺒﻠﺪ

صدى البلد
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمد صبري
Advertisements
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمــد صبـري
Advertisements

قلة ذوق وغرور.. هجوم شرس على محمود العسيلي بسبب معاك واسطة: اعتذارك غير كاف

الخميس 18/يوليه/2019 - 12:16 ص
محمود العسيلى
محمود العسيلى
Advertisements
أحمد إبراهيم
تعرض الفنان محمود العسيلي لهجوم شرس من جانب عدد من الفنانين؛ بسبب أزمته الأخيرة التي أثارها في حفله، بعد إحراج أحد معجبيه، رافضًا طلبه بالتقاط صورة تذكارية معه، ساخرًا "معاك واسطة"، وهو ما اعتبره عدد من الوسط الفني نوعًا من التعالي والغرور على الجمهور الذى يعد سببًا رئيسيًا في تحقيق نجوميته. 

وكان هذا الموقف دافعًا للإعلامية ريهام سعيد لفتح النار على "العسيلى"، وذلك عبر حسابها على موقع "إنستجرام". 

وكتبت ريهام سعيد "كنت دايما لما بشوفك بنتقدك عشان غرورك غير المبرر بس دلوقتي كرهتك الا كسر الخواطر النجوميه اخلاق". 

وتفاعل مع صورة ريهام سعيد، عدد كبير من مستخدمي "إنستجرام"، وأبرز التعليقات "هو اعتذر بس الاعتذار غير كافى ــ والله العظيم انتي عندك حق الواحد عنده كميه غل منه من ساعه ما شافه. اياك وكسر الخواطر ــ. الفن اخلاق". 

كما انتقد المطرب رامي صبري، الفنان محمود العسيلي، عبر صفحته على موقع "فيسبوك"، "مينفعش أبدا الفنان يتعامل مع جمهوره بقله ذوق لان ببساطه الجمهور هوا اللي بيخليك نجم وبيكبرك". 

أما الفنان أحمد وفيق فتفاعل مع الأزمة، وهاجم محمود العسيلى على "فيسبوك"، "عارف لما تكون ماشي حافي وصابعك الصغير يخبط في رجل الكنبة.. أنا بحس نفس الإحساس ده وأنا بسمعه".

وقدم محمود العسيلي، اعتذارًا رسميًا على ما صدر منه في أزمته الأخيرة مع أحد أفراد جمهوره الذى كان يرغب فى التقاط صورة معه أثناء حضور حفل له. 

وقال محمود العسيلى، عبر حسابه على موقع "إنستجرام"، "أي فنان عارف إنه من غير جمهوره ولا حاجة وصفر عالشمال، وإن من تواضع لله رفعه.. بعتذر بشدة لكل الناس اللي اتضايقت من الفيديو اللي انتشر وبعترف إني كنت غير موفق تمامًا في اختيار الألفاظ، ولكن الصورة والله ناقصة وكان كل نيتي عدم تمييز حد عن حد أثناء الحفلة. أنا آسف مرة تانية".

وتابع محمود العسيلى: "النقطة التانية إني حاولت أقول للشخص اللي بكلمه إن ماينفعش عشان الناس دي كلها لازم تتصور 3 مرات برا المايك، ولكن هو كان لحوح جدا وكان مصمم وكان صوته عالي جدا وبيزعق وأنا مش عارف أغني، فللأسف قلتله كده بحسن نية وكل الكلام ده مش باين في الفيديو. اعتذار".

وأضاف محمود العسيلى: "بعتذر لكل الناس اللي اتضايقت وأتمنى إني أكون عرفت أوضح الموقف". 


Advertisements
Advertisements