AdvertisementSL
AdvertisementSR

ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺪﻱ اﻟﺒﻠﺪ

صدى البلد
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمد صبري
AdvertisementS
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمــد صبـري
Advertisements

عندما يختلف اللصوص يظهر المسروق.. مذيع إخواني يفضح القنوات الإرهابية

الجمعة 02/أكتوبر/2020 - 08:40 م
مذيع اخواني
مذيع اخواني
Advertisements
عبد الخالق صلاح
عرض الإعلامي محمد موسى فيديو لمذيع إخواني منشق يفضح قنوات الإرهابية في تركيا ودورها التخريبي بمساعدة المخابرات البريطانية.

وأضاف موسى خلال برنامجه "خط أحمر" المذاع عبر فضائية الحدث اليوم، خرفان البنا لما بيختلفوا مع بعض على تقسيم الغنائم بيكون الحال بينهم عامل إزاي عشان نفهم إن الدولار لهذه الجماعة المتنطعة هو السيد وهو الرغبة وهو الحياة .. مش الثورة والبابا غنوج اللي بيتاجروا بيه عشان يقلبوا عيشهم .. يعني بإختصار أبجني تجدني هتدفع أكتر هكون بتاعك مش هتدفع وهتكوش لوحدك هطلع أفضحك وأفضحك كل عمايلك .. جماعه ما يعلم بها إلا ربنا".

وتابع، المذيع الإخواني فضح شركاؤه الخونة بعد ما اختلفوا علي الغنايم .. وقال  طبعا كلنا شوفنا من أول لحظة أنا والصحفيين اللي زيي لقينا نفسنا محشورين في قبضة وسائل إعلام بعينها وهذه المنابر كانت غامضة، وجدنا شيء مريب أن الأمور تدار من الخارج وأفاجأ أن الذين يديرنا واحد مش مصري وجدت أن هذا الشخص الغامض عندما يقال اسمه كل عتاولة اسطنبول في الإعلام والسياسية بيترعبوا، هذا الحاج الإنجليزي الجنسية من أصل فلسطيني ولكنه ترك فلسطين المحتلة منذ زمان ومبيتكلمش عنها وبيتكلم بس عن مصر، هذا الرجل مسيطر على كل الفاعليات السياسية والإعلامية في اسطنبول وكل من يخرج عن طوع هذا الرجل ينكل به تنكيلا شديدا .
المذيع الإخواني بيعترف في الفيديو وبيقول :يعني أنت راجل إنجليزي ومسيطر على الإعلام اللي بيقول أنه إعلام الثورة المصرية وأنا شخصيا بتجربتي مع مكملين والشرق لا هو إعلام ثوري ولا إعلام أساسا.

الراجل ده بيشرف على منظومة فساد لا نهائية، ملايين بل عشرات الملايين من الأموال قدمت لاسطنبول تحت ستار أنها مخصصة لإعلام الثورة المصرية واتعمل بيها بيزنس وفي ظرف عاميين ناس كانت جاية من مصر معهاش حق التذكرة بقى معاهم ملايين.


AdvertisementS