قناة صدى البلد البلد سبورت صدى البلد جامعات صدى البلد عقارات Sada Elbalad english
عاجل
english EN
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
طه جبريل
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
طه جبريل

السيسي: لو معملناش شغلنا لأهالينا في الصعيد نبقى مقصرين

الرئيس السيسى
الرئيس السيسى
2485|ريهام فيكتور   -  

قال الرئيس عبد الفتاح السيسي، " حبينا نقول للناس أن حجم الجهد والتكلفة المالية اللي الدولة حطتها لأهلنا فى الصعيد ودا مش من عليهم.. دا شغلنا ولو معملناهوش نبقى مقصرين.

وأضاف الرئيس عبد الفتاح السيسي،بافتتاح محطة كهرباء " بنبان “ بأسوان : ” و خلوا الناس تشوف المشروعات اللى اتعملت فى توشكى وغيرها .

وأشار الرئيس السيسى، إلى أن “ هناك بعض الناس على مواقع التواصل الاجتماعى تشكك المواطنين، واحنا عايزين نديهم الأمل، وكل مشروع معمول هو سد عالى على الاقل ومش ببالغ فى دا”.

وتابع :"عايزين معنويات الناس ترتفع وثقتهم بنفسهم تزيد من خلال قدرة الدولة فى تحسين وضعها".