ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺪﻱ اﻟﺒﻠﺪ

صدى البلد
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمد صبري
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمــد صبـري
Advertisements

الثور والجوزاء أبرزهم.. 7 أبراج مستحيل أن تتغير إلا لمن تحب

الجمعة 06/نوفمبر/2020 - 01:05 م
7 أبراج مستحيل أن
7 أبراج مستحيل أن تتغير إلا لمن تحب
Advertisements
يارا زكريا
كشفت دينا بدر، كاتبة متخصصة في علم الأبراج، عن 7 أبراج مستحيل أن تتغير إلا من أجل أحدًا تحبه، وذلك من بين الأبراج الأثنى عشر الفلكية بدءً من الحمل حتى الحوت.

وقالت «دينا» عبر صفحتها الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك» إن برج الثور من الأبراج العنيدة جدًا، والتي من الصعب أن تقتنع برأي أحد أو تقرر تتغير لأجل أحد حتى لو كان بيحبه وميقدرش يعيش من غيره، ولأجل أن يدخل في علاقة وتستمر لازم الطرف التاني هو اللي يتطبع بطبعه مش العكس، فلو حصلت المعجزة ولقيته بيغير حاجة عشانك أو بيراجع نفسه في حاجة مضايقاك، اعرف أنك مهم عنده للدرجة اللي خليته يقدر يحرك الجبل من مكانه. .

وأضافت الكاتبة في علم الأبراج أن الجوزاء من الأبراج التي تتغير كل دقيقة، وعشان كدة لما بقول يتغير هنا قصدي بيها إنه يقاوم نفسه ويحاول يستقر على شخصية واحدة تكون مريحة بالنسبة للطرف التاني، ويوم ما تلاقيه عمل كدة عشان خاطر حد، لازم تعرف وتتأكد أنه بيبزل مجهود خرافي محدش يتخيله.

وأوضحت أن الأسد من الأبراج اللي صعب جدًا تتغير عشان خاطر حد، حتى لو كانت بتحبه، وده لان شخصيته قيادية جدًا وبيكره الطلبات والأوامر وبيحب نفسه وبيعتز بيها جدًا، وعشان كدة يوم ما تلاقيه اتغير ولو تغيير بسيط، لازم تعرف وتتأكد انه بيحبك وبيفضلك حتى على نفسه.


وتابعت أن الميزان من الشخصيات العنيدة جدًا، والتي لا تحب أن تفعل أي شيء غير لما تكون مقتنعه بيها، ولانه اصلًا عنده قدرة رهيبة على الإقناع وبيقدر يخلي كل الناس تصدقه وتقبل وجهة نظره، فا بمجرد ما تلاقيه بدأ يسمع كلامك أو قرر يتغير عشانك، اعرف انه بيحبك جدًا للدرجة اللي خلت "ملك الإقناع" يقتنع برأيك وبيك انت اساسًا.

وأردفت أن العقرب بطبيعته شخص بيحب الناس كلها تسمع كلامه وتقوله حاضر وطيب ونعم من سكات ، مش بيحب حد يعارضه او يعدل عليه، فا تخيل بقى لما يجي اليوم اللي يقرر فيه ينزل من قصره العالي ويقف معاك على الأرض، ساعتها لازم تتأكد انك مش بس ملكت قلبه، انت بقيت كل حاجة واهم حاجة في حياته.

ونبهت أن الحمل من الشخصيات اللي مستحيل تتنازل او تسمع الكلام أو حتى تيجي على نفسها عشان خاطر حد إلا لو كانت فعلًا بتحبه ومتقدرش تعيش من غيره، والحب ده بيخليه قادر يتحدى العالم عشان حبيبه ويقف قدام كل الظروف الصعبة ويعديها ويعمل حاجات كتير مستحيل اصلًا كان يصدق انه في يوم من الأيام يعملها عشان خاطر حد

واختتمت أن القوس بطبيعته شخص لا يحب اصلًا الارتباط والالتزام، وبيحب يعيش حر وعلى كيفه، لا حد يتحكم فيه ولا حد يقوله رايح فين وجاي منين، وعشان كدة فكرة أنه اصلًا يقرر يرتبط دي في حد ذاتها تغيير جزري في قناعاته وفي أسلوب حياته، ويوم ما تلاقيه ارتبط او دخل في علاقة، اعرف أنه ضحى بحريته وبراحته عشان الشخص ده، وده معناه انه اهم عنده من نفسه.
Advertisements
Advertisements
Advertisements