ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺪﻱ اﻟﺒﻠﺪ

صدى البلد
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمد صبري
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمــد صبـري
Advertisements

مصيركم معروف.. رواد السوشيال ميديا يهاجمون حسام بهجت ونجاد البرعي

الخميس 26/نوفمبر/2020 - 03:49 م
صدى البلد
Advertisements
مصطفى رماح
هاجم رواد السوشيال ميديا حسام بهجت و نجاد البرعي بسبب هجومهم على الدولة المصرية وإطلاق الشائعات.

قال أحد رواد السوشيال ميديا: "يا أستاذ نجاد يا اللى بتقول على نفسك محامي وتعرف في القانون هو الكلام اللي إنت تقولت بيه على نيابة أمن الدولة العليا في الفيس بوك ده صح ولا القانون يعاقبك عليه عمر ما حصل إن فيه محامي طلع وإنتقد المعاملة هناك .. لكن طبعأ فخامتك عايز تتعامل معاملة رؤساء الدول فعشان كده طالع تقول الكلام ده ".

وأضاف: "طبعا إحنا عارفين إن جاسر عبد الرازق أو المبادرة دی ولا يفرقوا معاك في حاجة ولكن ردار الخيانة وشيطان الدولارات هادوك إن ممكن يبقى فيه مصلحة وسبوبة من إنك تطلع تتحشر في الموضوع ده وترجع تهل علينا تاني بطلعتك الغير بهية" .

وقال آخر : "بالنسبة للرينبو حسام بهجت إحنا بنحاول نقدر حمقتك على المبادرة دي .. عشان دي إنت بتعتبرها بنتك اللي من خلالها عاوز تدخل أفكار شاذة للمجتمع المصري عنك وعن أشباهك .. یا مستر رينبو ما تطلع تعيش في أي بلد بتعتبر أفكارك دى حاجة عادية يا عم إحنا مش قابلينها ولا عايزين نشوف عينتك لكن إحنا طبعا عارفين إنك ما تقدري تعمل كده لإن مرتبك بيجي من بره قصاد محاولاتك الحقيرة لزرع دي في مصر .. ولكن هيهات فمصيرك ومصير أمثالك إلى مزبلة التاريخ الأفكار".

كما هاجم رواد السوشيال ميديا الكاتب جمال عيد، ووصفوه بـ"مستر إكس الخائن المتحالف مع جماعة الخونة الإرهابية".

وقال أحد رواد السوشيال ميديا: "عنده عشم بزيادة حبتين إن التغييرات اللي في أمريكا ممکن تعود عليه بشوية دولارات زیادة أو دخول جامعة مجاني لبنته اللي بتدرس هناك (وطبعا مش عارفين على حساب مين)، فلاحظنا إنه ابتدى يهل علينا تاني بطلعته غير البهية بميدان شغله بالعالم الافتراضي المسمى مواقع التواصل الاجتماعي وعمال ينعق ويكذب فيما يتعلق بأوضاع حقوق الإنسان في مصر".

وقال آخر: "انسی یا مستر جمال إنك ترجع تاني تعيش حالة اللادولة اللي عجبتك في الفترة اللي بعد ینایر دی تاني.. طبعا كنت خلالها مبسوط ومبرطع وراكب أحدث عربيات والفلوس كانت زي الرز معاك.. ولا يفرق معاك خراب مصر. المهم حسابك البنكي عامل إيه".

وأضاف: "لماذا جهات التحقيق صامتة عن هذا الخائن الساعي لخراب الأوطان العربية.. ومنفذ التعليمات الاستخباراتية.. وعبد الدولار واليورو والشيكل.. نطالب بالتحقيق معه في مصادر دخله كما نناشد كل من تقول عليه هذا الإرهابي أن يتقدم ببلاغات للنيابة العامة ضده حتی یکون عبرة لكل من تسول له نفسه خيانة هذا الوطن".

وتابع: "طبعا النغمة بتاعة فوق يا جمال وراجع نفسك دی خلاص ما بقتشی تنفع معاك لأنك خلاص غرست في بئر الخيانة للأبد ولسانك القميء والدنيء ما بقاش يعرف يتكلم غير بالكذب".
Advertisements

الكلمات المفتاحية

Advertisements
Advertisements