قناة صدى البلد البلد سبورت صدى البلد جامعات صدى البلد عقارات Sada Elbalad english
english EN
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
طه جبريل
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
طه جبريل

لو واحد غيري كان قال أنا اللي عملت.. السيسي: لولا الله لضاعت مصر

السيسي
السيسي
866|البهى عمرو   -  

وجه الرئيس عبد الفتاح السيسي، رسالة للجميع بمنتدي شباب العالم:" عايز أقول على حاجة.. جو مصر محدش يخاف، الدولة دى بفضل الله ربنا حافظها، ولولا الله لضاعت مصر مثل دول غيرها".


ولفت إلى أن :" مش أحنا اللى حافظنا عليها.. ولو فى حد مكاني كان هيفضل يقول أنا اللى عملت بس لا و الله اللى حافظ على مصر الله، وله الشكر و الحمد".


وأشار إلى أن الأمور فى من حسن لـ احسن، أحنا موجودين عشان نعمل و نعمل و ننتج و نعمر لحين تحقيق الحلم للجميع".

رد الرئيس عبد الفتاح السيسي، على سؤال فتاة تدى سالي من القاهرة:" انا نفسى أحقق حاجات كثيرة فى حياتي، ولكن بداخلي خوف وقلق، وطول الوقت خائفة، وبطلب من حضرتك بخبرتك نصيحة أبوية للتخلص من هذا الخوف".


وقال الرئيس السيسي، وهو يضحك قائلا:" انتى لسه صغيرة، خائفة من أيه، الدنيا كلها أمامك من أجل ان تحققي أحلامك".


وأضاف الرئيس السيسي، خلال لقاء له بمجموعة من الصحفيين الأجانب على هامش منتدي شباب العالم، :" يؤلمني أنك خائفة، انت من عمر نجتلى الصغيرة، لا تخافي من شيء، لسه العمر كله أمامك لا تخافي من شيء".


وتابع :" انت يا سالى عايزه جلسة، بس متخفيش ربنا يحفظك يارب".