هيثم الحاج علي: استهدفنا أن يكون " القاهرة للكتاب" من المعارض العالمية
قال الدكتور هيثم الحاج علي، رئيس الهيئة العامة للكتاب، إن بعد إغلاق معرض الكتاب أبوابه مع نهاية كل دورة له يقوم المنظمون بالسعي قدما نحو تطوير النسخ التالية له، «بعد ما بناخد أجازة 48 ساعة بنقعد نذاكر إيه اللي حصل الدورة السابقة، إيه اللي محتاجين نثبته وإيه اللي محتاجين نطوره ونزوده، وإيه اللي محتاجين نلغيه خالص ».