AdvertisementS
AdvertisementS

ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺪﻱ اﻟﺒﻠﺪ

صدى البلد
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمد صبري
AdvertisementS
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمــد صبـري
Advertisements

شاهد.. أول ظهور لـ إيناس عز الدين بعد إصابتها بـ كورونا من داخل الحميات

الإثنين 30/مارس/2020 - 01:15 م
ايناس عز الدين
ايناس عز الدين
Advertisements
أحمد إبراهيم
نشرت الفنانة إيناس عز الدين مقطع فيديو عبر صفحتها على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك من داخل مستشفى الحميات، وذلك بعد نقلها بسبب إصابتها بفيروس كورونا أمس. 

وقالت إيناس عز الدين: "عندي رضا تام بكل اللي هيجيبوا ربنا بحب اطمنكم انا لساني عاجز عن الكلام بعد ما شفت رسائلكم ليا ساعات ربنا بيعرضنا لأزمة عشان يبين إن فى ناس بتحب الخير لبعض وتدعي لبعض بنيه صافية. 

وأما عن المشككين فى مرضها وأنها اتخذت هذه الخطوة بداعى الشهرة قائلة: "مفيش حد يحب يتشهر ويطلع بالمنظر ده ويدعي علي نفسه إصابته بفيروس معدي ويخلي الناس تخاف تتعامل معاه"، وسعيدة بإبتلاء الله لى فهو يخلص من الذنوب في الدنيا وهذا حب من الله، وليست خائفة ومتأكدة من أن ستشفى وتعبر هذه المحنة".

وكانت وزارة الصحة قد قامت بإرسال سيارة إسعاف لنقل الفنانة إيناس عز الدين، لمستشفى العزل بعد إصابتها بفيروس كوفيد 19، الشهير بفيروس كورونا المستجد.

قالت إيناس عز الدين، من داخل سيارة الإسعاف: "انا في عربية الاسعاف و طالعة على حميات امبابة علشان الناس اللي فاكرين المرض فيه دعاية و استهزاء او هزار ومع ذلك مش بتمنى انهم يدوقوه علشان يتعلموا يحترموه ..علشان اللي بيعمل كده بيتهيأله كل الناس بتعمل زيه".

كما نشرت لايف من خلال حسابها الرسمي على "فيسبوك" قبل وصول سيارة الإسعاف، وعلقت عليه قائلة: "ادعولي واشكركم على خوفكم وقلقكم انا بحاول بقدر المستطاع أكون قوية ومتماسكة اصعب مشكلة بقابلها صعوبة التنفس وبلع ريقي".

بينما تابعت: "لايف قصير وانا في انتظار سيارة الإسعاف ومن كل قلبي بشكر دكتور خالد مجاهد المتحدث الرسمي لوزارة الصحة و وزارة الصحة على سرعة الاستجابة و ما تقلقوش كله خير صدقوني مافيش حاجة واهدوا واطمئنوا اهم حاجة ما تنشروش الذُعر و الخوف وخدوا احتياطاتكم واحذروا".

Advertisements
AdvertisementS