قناة صدى البلد البلد سبورت صدى البلد جامعات صدى البلد عقارات Sada Elbalad english
عاجل
english EN
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
طه جبريل
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
طه جبريل

أحمد الشامي: فضلت 6 شهور بشتغل دليفري في أمريكا عشان اتعلم

الفنان أحمد الشامي
الفنان أحمد الشامي
4397|إنجي محمود   -  

تحدث الفنان أحمد الشامي عن حياته في ألمانيا، قائلاً "أنا أتولدت وعيشت في ألمانيا لحد ما كان عندي ٩ سنين، وبعدين رجعت مصر، ودخلت معهد الموسيقى من أولى ثانوي لحد ما خلصت الجامعة".

وأضاف أحمد الشامي، أثناء استضافته ببرنامج "الستات ما يعرفوش يكدبوا" المذاع على فضائية "cbc"، "أنا روحت أمريكا لأستاذ هناك، فكان بياخد في الحصة ١٢٥ دولار، فكان كتير جداً ومكنش معايا الفلوس دي، فنزلت دورت على شغل، وفضلت ٦ شهور بشتغل ديليفري وادفعله".

وتابع "من أكتر الأوقات إلي كانت صعبة عليا، وقت الثورة، لأن كان الغناء وقف، والحفلات اتمنعت عشان التأمينات".

وأوضح الفنان أحمد الشامي، "أنا هعمل مدرسة فنون خاصة صغيرة، وأنا شغال عليها حالياً، كنت المفروض أعملها من أربع سنين، بس اتأخرت شوية بسبب الشغل".