AdvertisementS
AdvertisementS

ﻣﻮﻗﻊ ﺻﺪﻱ اﻟﺒﻠﺪ

صدى البلد
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمد صبري
AdvertisementS
الإشراف العام
إلهام أبو الفتح
رئيس التحرير
أحمــد صبـري
Advertisements

ابعد عن الشر وغني له.. هاني الناظر : احمي نفسك بالكمامة والتباعد الاجتماعي

الإثنين 01/يونيو/2020 - 12:08 م
صدى البلد
Advertisements
ريهام قدري
نشر الدكتور هاني الناظر استشاري امراض الجلدية ورئيس المركز القومي للبحوث سابقا، علي صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك منشور جديد عن فيروس كورونا .

وقال الناظر " المثل الشعبي بيقول ابعد عن الشر وغني له ..طيب النهاردة ايه هو الشر ونغني له ازاي ؟ الشر هو كورونا واقول لحضرتك ازاي تغني له. 


واضاف الناظر " الاول تلبس له الكمامة وانت في وسط الناس ثانيا خللي مسافة كبيرة بينك وبين الاخرين ثالثا تغسل ايديك بالماء  والصابون اول ما ترجع البيت وياريت تستحمي افضل. 

رابعا تناول معلقة عسل نحل الصبح وتاكل سلاطة خضراء عليها ليمون كثير الظهر مع الغذاء والحلو بتاعك كثر فيه من البرتقال والجوافة واوعي تنسي شرب المياه واخيرا نام ٨ ساعات متواصلة. 

وانهي الناظر منشوره " اغنية سهلة وابعد عن الشر وعيش في امان الله"

Advertisements
AdvertisementS